Fibromen en steelwratjes verwijderen

Steelwratjes en fibromen zijn vaak ontsierend. Ze zijn eenvoudig, snel en pijnloos te verwijderen. Huidkliniek de Vliet is gevestigd in Leiden.

Wat is een fibroom of een steelwrat?

Fibromen, ook wel steelwratjes genoemd, zijn goedaardige bindweefselwratjes. Ze kunnen voorkomen op oogleden, in de hals, op armen of onder de oksels. Iedereen van 30 jaar en ouder heeft er wel ergens een fibroom op de huid. Hoewel iedereen een fibroom kan ontwikkelen, hebben mensen met diabetes of mensen met overgewicht meer kans op het ontwikkelen ervan.

Manon Bergenhenegouwen huidtherapie

Huidtherapeute Manon Bergenhenegouwen

Gaat een fibroom of steelwrat vanzelf weg?

Nee, gaan niet vanzelf weg. Bij sommige mensen kunnen in de loop der jaren meerdere fibromen op de huid ontstaan. Er bestaan geen medische reden om de oneffenheden te verwijderen. Indien ze cosmetische bezwaren geven kunnen deze goed en veilig worden verwijderd door onze huidtherapeute.

Hoe kunnen ze worden verwijderd?

Onze huidtherapeut kan ze op een eenvoudige wijze verwijderen met de zapper of coagulatiemethode. Deze methdode heet electro coagulatie. Bij coagulatie worden de huidoneffenheden weggesneden of dichtgebrand. Hierbij word gebruik gemaakt van een kleine hete naald. Dit is 100% veilig en pijnloos.

Krijg ik een litteken van de behandeling?

Nee uw krijgt geen littekens van het verwijderen van fibromen. Wel kan er een klein korstje ontstaan dat na enkele dagen er vanzelf afvalt. Het is een kleine ingreep, het is wel belangrijk te kiezen voor een ervaren huidtherapeute met steriele en kwalitatieve apparatuur.

Wilt u een afspraak maken om uw fibromen of steelwratjes te laten beoordelen?
Bekijk onze:

Beschikbare spreekuren